dimecres, 12 d’abril del 2017

ENDEVINALLES

Una vegada coneguts els instruments i les seues característiques principals, és el moment d'encertar els instruments de les següents endevinalles:

Cantem boniques cançons
si ens toquen les nostres esquenes.
I anem vestides de blanc,
i anem vestides de negre.

El meu amo cuidada em té
com les més preades joies;
i perquè cante més bé
m'estira els nervis primer
per fer-me pessigolles.

Són fetes de fusta:
panxa per panxa,
forat per forat;
i amb la seua demanadissa
fan tra-ca-ta-trac.

Una coseta petiteta.
Només té un tall per respirar,
només que la toques una miqueta,
amb veu aguda et respondrà.

T'ho dic,
que és clar i és net;
i ho sap prou bé
el qui el tocarà.
Encara no encertes
de qui et vull parlar?

Sóc plat i no duc menjar,
caic a terra i no em puc trencar,
sempre som dos a sonar
i mai vaig sol a cantar.


Bufa que bufa una trompa
que és com la d’un elefant
 i que té unes tecles per tocar...
què és?

Amb només quatre cordes
que un arc posa en acció,
aquesta caixa melòdica
sempre t’alegra el cor.

De família nombrosa,
amb embocadura i canya inclosa.
El seu concurs és molt variat,
però amb el jazz és molt preat.
Què és?

De forma i de nom
 sóc geomètric.
 I el meu material
és metàl·lic.
Qui sóc?

Tinc moltes costelles
que fan notes totes elles.
Qui sóc?

Es toca amb dues baquetes,
sempre ix en processó
i és un instrument de percussió.
Què és?

De la xina
porte un regal per a tu,
si el vols veure,
la caixa has d’obrir.
Què és?

Un tub ple de forats
que per molt que bufes
mai no inflaràs;
els qui no ho endevinen
seran uns sonats.


Respostes: el piano, la guitarra, les castanyoles, el cascavell, el clarinet, els platerets, la trompa, el violí, el saxòfon, el triangle, l'arpa, el tabal, caixa xinesa i la flauta.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada